kayaenkellyopcuracao.reismee.nl

Vakantie in eigen land!

Bon nochi dushi’s!

Een beetje verlaat, maar hier is dan toch echt het verslag over onze 3e maand hier op dit zonovergoten eilandje. Het regenseizoen is begonnen en dat merken we meer dan we hadden verwacht. Er vallen bijna elke dag een of twee tropische regenbuitjes. Nouja buitjes… Zeg maar gerust buien! Gelukkig duren deze maar hoogstens een half uurtje en schijnt daarna de zon weer zoals in september ;) Het koelt in ieder geval (heel) eventjes lekker af.

Het begin van maand 3 begon gelijk geweldig voor Kelly. Pap, mam en broer waren namelijk geland op Hato airport! Heerlijk, want dat betekende dat Kelly vanaf die dag lekker 10 dagen ‘echt’ vakantie had! Lekker met z’n viertjes in een prachtige villa op Jan Thiel! We keken ons ogen uit. En wat hebben we genoten!

De eerste dag gelijk in de file op die vreselijke Caracasbaaiweg… maar dat mocht de pret niet drukken. Alle tijd om even heel erg goed bij te kletsen. Die avond na het zwemmen in ons.. jaja.. privézwembad, heerlijk uiteten geweest bij een Argentijns steakhouse, fantastisch uitzicht, goed vlees en het gezin eindelijk weer bij elkaar.. Beter dan dat kan niet!
De volgende dag kwam Kelly rond een uur of 9 haar bedje rustig uit, terwijl pap, mam en Nick natuurlijk al om 5 uur klaarwakker naast hun bed stonden.. Jetlag! (I told you guys!) Heerlijk dagje gehad op het strand en lekker uit eten geweest. Even bijkomen van de reis. Op zaterdag uiteraard even een paar kleine biertjes gedaan bij Zanzibar, wat resulteerde in een wel heel gezellig avondje! Daarna hebben Nick en Kel elkaar uitgedaagd en zelfs nog 4x het zwembad (8x4m) op en neer gezwommen.. ONDER water! Best een prestatie na zo’n avondje gezelligheid bij Jan Thiel. Uiteraard zijn we ook naar Westpunt gereden om daar de Grote knip eens even goed te bekijken en hebben we veel gesnorkeld bij Lagun. Een dagje Klein Curacao kon natuurlijk ook niet ontbreken en na uren zoeken en zoeken toch nog een stuk of 6 schildpadden gespot en vastgelegd op de GoPro, wat onze week helemaal compleet maakte! Een dagje lekker barbecueën met Anne en Kaya bij de villa en in het weekend met Nick stappen bij Bermuda en Wet and Wild maakte dat Kelly haar vriendinnetjes toch ook nog eventjes zag.

Een hoogtepunt van de week was toch wel het dagje waarop we gingen duiken…. met DOLFIJNEN!!! Wauw wat was dat een geweldige ervaring! Op de vroege ochtend begonnen Nick en Kel met een voorbereidende theorie en praktijkles over duiken. De oefenduik in het zwembad was al een mooie ervaring op zich! Heel gaaf dat we alles heel snel oppakten en dat alle oefeningen meteen lukten! Maarja, dit deden we natuurlijk maar voor 1 ding: De doflijnenduik! Die middag was het zover, na de kennismaking met Machu de dolfijn en de trainster mochten we onze duikoutfit aantrekken en het water in. Het ging zo goed! Heel langzaam zakken tot de bodem en daar in spanning wachten op Machu.. Hij moest tenslotte wel zelf willen komen! Gelukkig vond hij het allemaal erg interessant en hebben we hem volop kunnen bewonderen en.. aanraken! Wauw wat hebben dolfijnen een zachte huid! En wat houden ze van aandacht. Heel mooi om zo’n groot dier in zijn (bijna)natuurlijke omgeving te zien bewegen. Een ervaring om nooit te vergeten! Onze GoPro mocht mee het water in, wat ook nog eens voor geweldig bewijsmateriaal gezorgd heeft ;) Zie facebook!

Na deze duik was mama toch ook wel heel erg enthousiast geworden over de dolfijnen en uiteraard resulteerde dat in nog een extra Dolphin Swim! En die bofkont van een Kelly offerde zich graag op om haar mutti gezelschap te houden in het water bij de dolfijnen.. ;) Ook een unieke ervaring om de dolfijn ook boven water te zien. Het mooiste van deze swim was toch wel toen we een duikbril kregen aangereikt (van Machu!) en we zelf met de dolfijnen naar beneden mochten duiken! Ze duiken namelijk helemaal met je mee naar beneden! Prachtig en wat zijn die dieren lief! Al met al een onvergetelijke 10 dagen gehad, wat ervoor heeft gezorgd dat Curaçao een heel bijzonder plekje in ons hart heeft veroverd. We komen ooit nog terug!

Het afscheid was erg dubbel.. De familie van Kel ging weg, dat was minder leuk, maar…. Dennis kwam! Oh oh oh wat kunnen twee mensen toch verliefd zijn! J Kelly genoot ervan om Kaya zo blij te zien! Ook zij hebben een geweldige week samen gehad.

17 november!! Een dag waar ik lang naar uit gekeken heb! Eindelijk was hij gearriveerd m’n vriendjelief!! Na 3 maanden elkaar niet gezien te hebben was het bijna moeilijk te geloven dat we dan eindelijk bij elkaar waren en ook nog eens op een prachtig tropisch eiland. Wat hebben we toch een heerlijke tijd gehad! De eerste avond zijn we heerlijk uit eten geweest bij het resort. Daarna hebben we de rest van onze avond samen in de hangmat gelegen. Daar heb je ons overigens het grotendeels van onze vakantie wel kunnen vinden met een glaasje wijn….

Een andere plek waar we vaak te vinden waren…de sportschool! Ja ja je hoorde me goed! Sport is een van de passies die we delen en waar we ons zelf helemaal in kunnen verliezen met ze tweetjes. Maar we hebben ook genoeg andere leuke dingen gedaan hier op het eiland, dus schrik niet ;). Wat me vriend toch wel het leukste vond, was het jetskiën. En wat kon dat ding hard gaan!! Die avond hebben we lekker sushi gegeten yummie!!.. en ons avondje afgesloten met....Cabana!! Live Music, lekkere drankjes en gezelligheid en natuurlijk kom je daar weer iedereen tegen.

Vrijdag avond hebben we een leuke avond gehad bij Mambo en Wet & Wild, waar we niet zomaar hebben gedanst, maar salsa!! Heerlijk zo’n vriend die dat kan…! De volgende ochtend stonden we weer fris op en ready for another workout!!

Uiteraard na al die leuke momenten, moest er natuurlijk weer iets fouts gaan….ja hoor de auto wou niet meewerken! Op onze 5e avond besloot de auto er mee te kappen, hij wou na het tanken niet meer starten! En aangezien alles hier op Curaçao heeeel langzaam gaat, konden we wel een tijdje wachten op de service. Maargoed wij vermaken ons wel. De auto werd meegenomen voor reparaties en we konden een aantal dagen wachten voordat het klaar zou zijn. De volgende paar dagen, hebben we ons kunnen vermaken op de het resort. Zwemmen, lekkere cocktails drinken, in de hangmat liggen en sporten!

Op onze 8e dag, dachten we, laten we nou eens een andere workout doen….een Beach Work-out, Miami stijl!! En wat was dat zwaar! Baantjes trekken in de zee, sprintjes in het zand, lunges, push-ups en mountain climbers, 3 rondes maar liefst!. De strandbezoekers keken ons aan alsof we gek waren, maar al gauw ging het voor ons een stuk makkelijker, want op een gegeven moment begonnen ze ons aan te moedigen en kregen we nog een applaus tijdens onze finish. Nou als dat geen goede start van de ochtend is?!

Onze laatste dag hebben we ons heerlijk vermaakt bij playa lagun, daar hebben gesnorkeld en weer van alles gezien. Daarna hebben we heerlijk gegeten en weer bij het resort in de hangmat gezellig een filmpje gekeken…denk dat wij later toch echt een hangmat moeten aanschaffen…hihi.

Maar het aller-leukste aan zo verliefd zijn, is het feit dat het niet eens uit maakt waar je bent of wat je doet, je altijd de leukste tijd hebt en met elkaar kunt lachen. Wat ga ik hem toch missen!! Nog even de laatste 2 maanden genieten van Curaçao en dan zie ik hem weer!!

Pfoe, na deze weken vakantie was het nu toch echt tijd om ons leventje weer op te pakken. 20 dagen zonder elkaar is toch wel heel erg raar en we waren dan ook blij dat we weer lekker samen naar stage (en feestjes) konden gaan. De tijd begint nu echt te vliegen en we genieten dan ook van elk moment! Sinterklaas (jaja, ook hier komt de stoomboot aan!), kerst en oud en nieuw komen eraan en we zijn erg benieuwd hoe dat hier op Curaçao gevierd wordt. Het volgende reisverslag zal vast weer vol zitten met nieuwe avonturen!

We hopen dat jullie weer genoten hebben van onze verhalen en we vinden het oprecht heel rot voor jullie dat het in Nederland heel erg koud en nat is… ;) Wij hebben het ook best zwaar in 30 graden hoor! Elke keer weer het zwembad in moeten duiken omdat het zo warm is, kost best wat moeite!

Heel veel liefs van zeer ontspannen, heel erg bizar bruine Ka en Kel!