kayaenkellyopcuracao.reismee.nl

Bon Bini @ Curacao!!!

Lieve lieve familie, vriendjes en vriendinntjes,

Welkom bij ons eerste reisverslag over onze avonturen hier op Curacao! Bereid je voor op een lang verhaal want jeetje wat maak je in 1 maand tijd veel mee hier!

Het is alweer een maand geleden dat we zijn aangekomen in het zonnige, mooie en bloedhete Curacao. Wauw wat vliegt de tijd! Na een verassend goede vlucht, Kelly was alleen maar een beetje bang toen in het midden van de vlucht ineens de lampjes ‘riemen vast’ aangingen, kwamen we aan op Hato airport. Na de welbekende warmteklap liepen we meteen tegen ons eerste probleempje aan… De pinpas van Kaya werkte niet! En Kelly had stom genoeg euro’s gepind in plaats van guldens… lekker begin! Gelukkig bij de bank de euro’s gewisseld zodat we toch met de taxi naar het complex konden. Eenmaal aangekomen bij het complex, stonden we even perplex! Wow het zag er super uit! Prachtig zwembad in het midden met palmbomen en ligstoelen eromheen. Ons eigen kleine resort! Het appartement zelf was niet zo mooi als erbuiten, maar prima om 5 maanden te vertoeven. Die middag een paar boodschappen gehaald bij de minimarket aan de overkant van de straat. Onder andere 6 flessen water gehaald, omdat wij stom genoeg dachten dat je het water hier niet kon drinken.. Oeps, dat kwam natuurlijk nogal belachelijk over bij onze stagebegeleidster, haha! Die avond heel vroeg gaan slapen, want tsja Kelly had toch wel wat last van een jetlag. (Yeah mijn eerste jetlag!!) De volgende dag om half 5 ‘s ochtends stond iedereen klaarwakker op het balkon. Heel gezellig eigenlijk, gelijk even goed kennisgemaakt. Die middag hadden wij gelijk ons introductiegesprek op stage. En wat bleek, ons stagebedrijf lag op 50(!!) meter afstand van ons appartement! Dus we kunnen elke dag lopend, hoe fijn is dat?! Het introductiegesprek gaf ons wat meer duidelijkheid over onze taken hier bij Rafana. Ondanks dat onze stagebegeleidster, uhm, laten we zeggen lekker druk bezig is met alles tegelijk, voelden we ons gelijk op ons gemak! Die week hebben we elke dag meegelopen om kennis te maken met alle collega’s en patiënten. Het beviel ons prima! OH, we hadden ook nog een spannend criminaliteitsprobleempje! Na een zoektocht naar een auto, kwamen we bij een aardige man terecht! Hij wilde ons wel een auto verhuren voor 5 maanden. Wij blij en bijna het contract getekend, toen onze lieve huisgenootjes daar even een stokje voor staken! Zij lazen het contract en er klopte niks van.. hij wilde ons waarschijnlijk gewoon iets aansmeren.. Oeps! Gelukkig via de barman een leuke, betrouwbare auto kunnen regelen!

Zoals jullie al verwachten, Curacao blijft het partyeiland ;), hadden wij die week gelijk een aantal feestjes. Allereerst Cabana op woensdag, heel gaaf met live muziek! Op donderdag ons eigen feestavondje bij de bar (die bij het appartementencomplex hoort! :D) en het zwembad, en vrijdag naar Saint Tropez, een prachtige loungeclub aan de zee! Op zaterdag OOK stappen haha, naar Bermuda dit keer! Een geweldige avond met lekkere R&B muziek, waardoor Kelly haar vriendinnetje Robin meteen miste! Al met al hebben we deze week veel nieuwe mensen ontmoet en nu al heel erg aan het genieten van deze nieuwe wereld! Ohja, Kelly had ook nog een klein slaapprobleempje….. Na alle vreselijk lugubere verhalen over kakkerlakken die uit muren en wc’s kruipen was een rustige nacht slaap ver te zoeken! Kaya hoorde ineens hard en hulpeloos geschreeuw, waarna zij even om het hoekje van de kamer van Kelly keek.. Wat vond zij daar? Een spierwitte, bezwete, angstige Kelly die het raam uit probeerde te klimmen! Oeps, de nachtmerrie over een kakkerlak zo groot als een hond was blijkbaar zo geloofwaardig dat Kelly zelfs na het wakker schrikken nog weg wilde! Hahahaha hier hebben we natuurlijk hard om gelachen, ondanks dat Kelly het niet zo heel grappig vond ;)

De tweede week waren we alweer erg vertrouwd met Curacao. Je voelt je hier zo snel thuis! Veel gesport, want ja dat doen we ELKE dag! Heerlijk, Kaya heeft Kelly wel even laten zien wat sporten is. Heerlijk is het. Ook heel fijn, we mogen bij Rafana sporten wanneer we willen! Voor de rest hebben we de tweede week veel geleerd op stage, onze begeleidster was naar Nederland voor 2 weken dus we hebben veel zelfstandig gewerkt. Erg leuk gehad. Nieuwe therapeuten ontmoet en zelf veel patiënten behandeld. We merken echt dat dit een verbredend en verdiepend semester wordt, want alles wordt hier op oefentherapie gericht. Dus echt Hands off! Heel interessant. Verder uiteraard weer wat avondjes gaan stappen en lekker uit eten geweest met onze leuke nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. Nog een ouderwetse klapband gehad van Gilbert, de auto van Gina, die Kelly samen met de 2 jongens heeft gemaakt. Op zaterdag bij Papagayo beach gelegen, Zanzi bar zit hier en dat is op zaterdag geweldig! Lekker meegedaan met de happy hours en heerlijk gedanst op blote voeten in het zand. Genieten! Zondag voor het eerst naar Westpunt! De grote knip, wauw wat was dat mooi! Het water is zo helder, je kan tijdens het snorkelen zelfs wel 9 meter naar beneden kijken en dan nog zie je de vissen op de bodem! Ook nog kennis gemaakt met een wild zwijn, die daar gewoon even over het strand liep.. heel normaal! Op zaterdag ook gelijk kennisgemaakt met de rare stroomstoringen op Curacao.. Om kwart over 9 viel de stroom uit dus ook geen wifi.. Tsja dan maar bij het zwembad liggen wachten tot de stroom weer aanging ;) Deze week kregen we ook onze auto! Dat was ook nog een avontuur op zich.. De auto moesten we ophalen bij Jan Thiel, en daarna moesten we zelf weer naar huis rijden.. Nou om even een indruk te geven, we moesten richting het centrum rijden, maar kwamen uit bij de struisvogelfarm in the middle of nowhere….. Ondertussen was het lampje van de benzine ook al een tijdje aan het branden, maar natuurlijk NERGENS een benzinestation te vinden!! Na een uur zoeken kwamen we eindelijk uit bij een bekend punt en konden we tanken haha. Yes nu konden we eindelijk fatsoenlijk boodschappen doen bij de Mangusa (een soort Makro ;)) en we hebben dan ook even flink geshopt! De partysquat gaf op zondag zijn optreden, dit is een avond die wij lekker voor onszelf houden... ;) Er is teveel gebeurt! Haha. Wel een avond die in de boeken opgeschreven mag worden, het was geweldig!

De derde week was ook vol avontuur. Uiteraard weer een paar keer verdwaald geweest! Onze poging tot een cultureel dagje bij de grotten van Hato liep nogal de mist in.. De auto trilde ineens zo erg als we stilstonden en er kwam soms een enorme witte rook uit de uitlaat! OMG, neeee! Gelukkig hebben we het gered tot thuis en kwamen de monteurs gelijk! Binnen een uurtje was de auto weer helemaal gemaakt en reed hij beter dan ooit! De grotten hebben we nog tegoed dus… Op vrijdag de foamparty bij Kokomo en Bermuda. Eerst naar Kokomo, nou rond 12 uur waren we nog steeds de enige die er waren dus snel naar Bermuda gegaan! Hier weer een superavondje gehad in het schuim! Deze week waren we samen met een ander studentenhuis uitgenodigd te komen eten bij de barman thuis! Er was North Sea Jazz en hij beloofde ons een goed zicht op het concert vanaf zijn huis. Dat viel even flink tegen, we zagen behalve wat lichten in de lucht helemaal niks, maar het eten was wel heerlijk! (alleen wel een beetje te weinig..) Deze week hadden we ook de Full moon party! Wauw dat was echt te gek! Hoe leeg Kokomo bij de Foamparty was, zo vol was het nu! Allemaal lokale mensen en natuurlijk alle studenten van heel Curacao waren daar te vinden! Top! Het weekend heerlijk afgesloten met een dagje SUPPEN op de open zee. Hierbij sta je op een soort groot surfboard en peddel je jezelf vooruit, heel gaaf! Samen met onze stagebegeleidster en haar familie zijn we vanaf Banda Abou naar de blauwe kamer gevaren! Een rit van ongeveer 4 uur, maar wauw die blauwe kamer was absoluut de moeite waard, je zwemt onder een rots door en komt binnen in een prachtige grot. Omdat de zon via het water binnenkomt wordt het water fluoriserend blauw! Daarna een lekkere lokale vis gegeten met dezelfde groep, super leuk om een dag met lokale mensen op stap te zijn, zo leren we ook nog wat van de cultuur hier op het eiland!

Vorige week was een rustige week met lekker wat feestjes, uiteraard. Op stage volop aan het voorbereiden voor onze voedingsworkshop die we die week erop moeten geven. Heel interessant om die verdiepingsslag te maken, we wisten niet dat er zoveel te leren was over voeding. We zijn in deze 4 weken ook al aardig op weg met onze opdracht. Het plan van aanpak is goedgekeurd door school, dus we konden starten! Op woensdag een lekker avondje Cabana gehad, met als special guest Hardwell!! Hij wilde ook een leuk feestje en tjsa waar kan dat beter dan op Curacao! Die vrijdag dan ook met zn allen naar het optreden van deze geweldige DJ geweest! Wat een feest.. Weer een avond om zeker nooit meer te vergeten! Zondag was het plan om de Christoffelberg te beklimmen, maar het was toch wel erg vroeg dus besloten wij om naar het slavernijmuseum te gaan. Aangekomen bij het museum bleek deze gesloten te zijn.. handig! Toen maar wat gaan eten in Otrabanda. Later voor de verjaardag van Anne naar het mooie Saint Tropez voor cocktails en naar Wet & Wild voor een feestje! Al met al was het een heerlijke maand vol avontuur! We missen iedereen thuis wel heel erg, maar lang leve WIFI die ervoor zorgt dat zij toch een beetje bij ons zijn en wij een beetje bij hun!

Dikke kus en heel veel liefs uit Curacao!!

Frits & Toos(+kids)

Hoi meiden,

Wat een mooi reisverslag. Zo te lezen hebben jullie het daar behoorlijk naar jullie zin.

Met hoeveel mensen wonen jullie daar?

Groetjes van ons xxx