kayaenkellyopcuracao.reismee.nl

Dushi Korsou!

Bon dia koud Nederland!

Cool

Daar is ie dan! Ons 2e reisverslag van onze avonturen op ons tropische eilandje. Op dit moment is de stroom weer eens uitgevallen, dus we hebben mooi de tijd om even te gaan zitten schrijven. ;)

Week 5 van ons avontuur bestond vooral uit verjaardagen, stroomuitvallen en uiteraard feestjes en strandjes bezoeken. Ook hebben we weer meer contact gemaakt met lokale bewoners van het eiland wat resulteerde in een aantal leuke cadeautjes uit eigen tuin! Heerlijke warme kleine banaantjes, verse basilicum en papaya!
Stage stond deze week in het teken van de workshop! Op dinsdag hebben wij een workshop van een uur gegeven over voeding! Heel interessant en leerzaam. Iedereen, inclusief onze stage begeleidster was erg positief!

In week 6 hadden we dan ook veel zin in de voedingsworkshop deel 2. Gelukkig was dit net zo’n succes als de vorige! Week 6 was ook een week waarin Kelly aan het aftellen was…. BIJNA kwamen haar vriendinnetjes!! Om de tijd te doden zijn we wat leuke feestjes (o.a. full moon, het feest van de maand) afgegaan. Een bijzonder feestje was toch wel de Glow in the dark party bij Bermuda! Iedereen werd mooi beschilderd met glow in the dark paint, waardoor dit in het donker super gaaf oplichtte! Het resultaat is jullie vast op facebook niet ontgaan ;) Een spannend moment deze week was het moment waarop we besloten naar het Haunted house te gaan! Nou je kan het je voorstellen, 5 giechelende meiden in een afgelegen gebouw waar verhalen de ronde gaan over achtergebleven geesten die je komen halen…. We hebben in ieder geval gelachen ;)

Jaja week 7 was aangebroken en dat betekende… Joanna en Mich landden op Hato Airport!!! Wat waren we blij! Na een paar vreugdetranen gingen we op weg naar het appartement. Helemaal onder de indruk van de jetlag, de andere cultuur en de wilde autorit (aangezien de verkeersregels hier een beetje heel erg anders zijn dan in Nederland, er zijn namelijk geen regels…) hebben we na een lekkere lokale hamburger een rustig bijkomavondje gehad en natuurlijk HEEL erg veel gekletst ;)
Verder die week hebben we ontzettend veel gedaan! De eerste dagen lekker van een aantal mooie witte zandstrandjes genoten en uiteraard naar wat Curaçaose feestjes geweest ;) Het weekend zijn we gelijk begonnen met een ritje in de LOCObus! Nou het woord zegt het al… Iedereen ging loco! Rondrijden door Willemstad met 25 gezellige studenten in een beschilderde bus zonder ramen, met keiharde muziek en heel veel alcohol.. dat kan alleen maar goed worden! Het was een geweldige avond die zeker een indruk heeft achtergelaten :D

Op woensdag kwamen ook de moeder en zus van Kaya aan op Hato! Wat een feest, de meiden waren weer compleet! Kaya en Kelly hadden al een hele planning gemaakt met dingen die we graag wilden laten zien! Even in het kort; we hebben de grotten van Hato bezocht, de christoffelberg beklommen (pfoe die was zwaarder dan we dachten, maar toen we boven kwamen was het uitzicht absoluut de moeite waard!), naar klein Curacao geweest (wat is dat toch prachtig met al die zeeschildpadden!!), het slavernijmuseum Kura Hulanda bezocht (heel indrukwekkend..) en we zijn een dagje lekker naar Westpunt geweest waar we de Kenepa Grandi (Grote knip) hebben gezien met haar prachtige turquoise water en ook hebben we gesnorkeld bij Lagun. Buiten al deze leuke dingen zijn wij ook nog druk bezig geweest met onze opdracht op stage (ja we liepen nog gewoon stage!) en zijn we begonnen met het voorbereiden voor onze 3e workshop over slagaderverkalking. Al met al ontzettend drukke maar super leuke weken gehad! Wat zijn wij toch bofkonten dat al die lieve mensen ons helemaal hier op Curaçao komen opzoeken!

Als kers op de taart kreeg Kelly ook nog eens de mooiste verassing ooit! Na het verdrietige afscheid van en Ijahe op Hato airport vonden wij dat we wel een ijsje verdient hadden, dus aten we deze bij Wendy’s lekker op het terras op. Opeens verschijnt er een enorme grijns op het gezicht van Kaya, waarbij zij zegt: Uh, Kel.. Ik heb eigenlijk nog een verassing voor je. Kelly had natuurlijk geen idee wat dat kon zijn…. Totdat Kaya naar de uitgang van de gate wees en Kelly daar haar beste vriendinnetje op haar af zag lopen!!!! Helemaal in shock natuurlijk, maar wat een geweldige verassing! Kelly voelde zich gezegend met een vriendin die dat voor haar over had J Kaya had geregeld dat Kelly alleen in de ochtenden hoefde te werken, zodat Kel samen met Anne-Roos leuke dingen kon gaan doen. Super lief!! Hoppa nog een weekje genieten erachteraan, super! Ook met An hebben we een topweek gehad! Opnieuw naar klein Curacao (de crew van de Jonalisa wordt zo langzamerhand al gek van Kel.. ;)) en veel schildpadden gespot! Nu ook vast kunnen leggen met de Gopro MET het geheugenkaartje erin….(oeps, dan heb je een uur lang foto’s en filmpjes gemaakt van de schildpad bij Lagun, bleek het kaartje er niet in te zitten….Hoezo blond?!) Die week hebben we vooral lekker van de strandjes genoten, heerlijk en veel gegeten (en gedronken...) en vooral heel erg hard gerelaxt! An kwam net na haar tentamens dus even chillen was wel hard nodig! Een topweek om nooit te vergeten!

Nou nou, toen waren er alweer 2 maanden voorbij! Ongelofelijk hoe de tijd vliegt en hoe dit eiland ons toch elke keer weer toptijden bezorgt! De laatste 3 maandjes gaan in en er is nog zoveel moois mee te maken, we genieten tot en met en gaan er nog een paar geweldige maandjes van maken. De familie van Kel komt volgende week, daarna de vriend van Ka, dus nog veel leuke dingen in het vooruitzicht!

Hopelijk hebben jullie weer genoten van ons verhaal en hebben we jullie niet al te jaloers gemaakt!

Tot het volgende reisverslag, tot volgende maand!

Dikke kus en heel veel liefs uit Korsou!!! xxx